Párizsban debütál a Dacia Manifesto koncepciója

A Dacia az értékes márka a 2022-es Párizsi Autószalonon mutatta be Manifesto koncepcióját. A robusztus, kétüléses terepbuggy előrevetíti a márka jövőjét, miközben újra feltalálja magát történelmének következő fejezetére.

 

Bár a Dacia Manifesto nem lesz sorozatgyártású autó, a fedélzeten lévő technológia és megoldások befolyásolják azokat a funkciókat, amelyeket a jövőbeni modelleken láthatunk majd. Ezek valószínű a közeljövőben, 2024-ben megjelenő Duster SUV és a 2025-ben esedékes Bigster családi SUV.

 

David Durand, a Dacia formatervezési igazgatója szerint a Manifesto „nagyszerű módja annak, hogy ötleteket és tervezési kódokat dolgozzunk ki a gyártás nyomása nélkül – amelyek közül néhányat látni fog a jövőbeni modelljeinkben. Visszahúztuk korlátainkat, és megszüntettük minden korlátunkat.”

 

Ezt a következő lépést látni fogjuk a Dacia Bring-Your-Own-Device megközelítésében, amely hamarosan megjelenik a Dacia termékcsaládban, de alapvetően a cég jelenlegi felépítésének evolúcióját foglalja magában, amely a felhasználók okostelefonjainak erejét használja ki.

 

A Dacia Media Control alkalmazást úgy fejlesztették ki, hogy magában foglalja az álmosság felismerését, és képes manuálisan bevitt vagy hordható eszközökről, például okosóráról gyűjtött fizikai és egészségi adatok alapján javasolni, mikor érdemes szünetet tartania a vezetésben.

 

A Dacia új YouClip rendszere szintén a Manifesto-n debütál. Ez egy egyszerű megoldás, amely a vezető és az utas számára könnyen elérhető helyen rögzíti a különféle modulokat és tartozékokat a műszerfalon.

 

Egyetlen LED-es fényszóróegységgel kombinálva, amely eltávolítható és zseblámpaként vagy lámpásként használható, ez illeszkedik a Dacia egyre nagyobb hangsúlyt fektetve az életmódra és az aktív vevőkörre. A márka Jogger modelljéhez fejlesztés alatt álló autóba épített kemping ennek legújabb megnyilvánulása.

 

A Manifesto Concept egy 2250 Wh-s cserélhető akkumulátorral is rendelkezik, amely hagyományos háztartási aljzaton keresztül látja el az áramot, és használható a szabadban, távol a hálózati áramforrástól.

 

Ezek a tulajdonságok a márka második pilléréhez is illeszkednek, a kültéri élethez való robusztus tulajdonságokra összpontosítva. A Manifesto koncepció extrapolálja a cég Duster és Sandero Stepway modelljein megtalálható terepszemléletet, nagy kerekekkel, defektálló, levegőtlen gumikkal, összkerékhajtással (a Dacia nem árult el semmilyen hajtáslánc-specifikációt a koncepcióhoz) és jó hasmagasságot a jobb hasmagasság érdekében a terepjáró képesség növelése.

 

A Dacia azt is állítja, hogy az autó belsejét vízsugármosással is megtisztíthatja – feltételezve, hogy először eltávolítja a hálózsákként is használható szövet huzatokat. A tetőcsomagtartó, a tartórudak többféle konfigurációjával, valamint a járműben elasztikus hevederek teszik teljessé a praktikum jellemzőit.

 

Ami a Dacia öko-okos elveit illeti, a kiáltvány bevallottan korlátozott karosszériájának nagy része új, foltos műanyagból készült, amelyet nem kell festeni. Starkle néven 20 százalékban újrahasznosított polipropilént használnak. Ez egy kizárólag a Dacia által gyártott anyag, amelyet a vállalat védjegyzett, és a könnyű karosszériával és a kompakt alapterülettel kombinálva minimálisra csökkenti a jármű környezeti lábnyomát. Ezt látni fogjuk a jövőben a Dacia sorozatgyártású autóin.

 

Rengeteg természetes anyag található benne, parafával és újrahasznosított gumiból készült műszerfallal, amely lehetővé teszi a tárgyak rögzítését. A Dacia újonnan átdolgozott kínálatának megfelelően a Manifesto-n sincsenek krómozott alkatrészek.