Véget ért a Mondial de l’Auto, reméljük mindenki leközölte már ami ott történt…

Röviden mi is volt, francia és kínai dömper ez igaz de ezen kívül semmi figyelemreméltó nem volt a nyitónapon. Bocs tévedtünk ott volt Macron is… Egy régi ismerős még évekkel ezelőtt sokszor találkoztunk vele máshol másutt de az utolsó 2018-as kiállításon kérdezhettük is de ez idén elmaradt.

 

Idén nagyon fontos volt számunkra az egyetlen talpon maradt média munkatárs akit utolsó pillanatban értesítettünk, hogy találkozni szeretnénk vele hétfőn. Nem is értette elsőre mert Ő ekkor Párizsban lesz na igen mi is így már összejött a nagy találkozó! Lélekben azért velünk volt Barbi is… De volt Jean Todt igen vele is beszélgethettünk.

 

Na de vissza az első esemény vasárnap este volt a Bosch cég meg hívására egy impozáns vacsora ezt köszönjük a hazai vagyis az OLASZ BOSCH cégnek. Igen mi már az olaszokhoz húzunk ugyanis több magyar cég eltűnt a radarról ezért inkább kihasználjuk a kapcsolatainkat és ennek ez a következménye. De akkor eljött a várva várt hétfő de csalódás volt az egész kiállítás, kivéve azt a három standot ahol a Stellantis jelen volt Jeep, Peugeot, DS. De volt kinn volt a Renault csoport is. Na de akkor kezdjük az olcsó márkával akinek a marketingese meglepődött, hogy ott vagyunk, igen a magyar médiából csak mi voltunk kinn a kiállításon illetve 2 kolléga akit a Renault hozott ki.

Tehát Önerőből SENKI SEM VOLT KINN! Ez a magyar valóság!

 

Falra másztunk legelőször a Dacia miatt, a márka jövőjét a Dacia saját koncepcióautója, a Manifesto buggy mutatta be. Ami az Alpine-t illeti, az Alpenglow koncepció egy saját manifesztációt nyújt a teljesítménymárka számára.

 

Aztán a Stellantis, ahol a Jeep volt a legnagyobb attrakció. A Bosszúálló az első dzsip, amelyet Európa megfelelően tervezett és tervezett Európa számára. A legnagyobb jelenlétet a Peugeot biztosította. A limuzin, ferdehátú és crossover SUV keveréke, a 408 volt a fő sztár, de még nagyobb hírek várhatók, ugyanis a Peugeot ma bejelentette, hogy még idén piacra dobja az Inception koncepcióautót, amely a cég jövőjét mutatja be.

 

A Mercedes is Párizsban volt, de nem a kiállításon, és berobbant az úton, hogy bemutathassa EQE SUV-ját. A Renault tavaly részt vett a BMW hazai bemutatóján Münchenben, de a szívességet itt nem viszonozták. A Great Wall tavaly ott volt Münchenben Ora és Wey márkáival, és így volt Párizsban is. Hiteles belépőnek tűnik az európai piacra, és az Ora megjelenése. A BYD három új elektromos autót hozott ide, köztük a technológiában gazdag Tesla Model 3 riválisát, a Sealt-et. Itt volt a vietnami márka aminek még van hova fejlődnie, ez a Vinfast VF8 nagyon úgy néz ki, mint egy Renault Kadjar keresztezve egy Alfa Romeo Tonalével?!

 

Aztán volt egy különleges szerzet az Opium bocs a Hopium. A standján egy autó, egy lemezjátszó és egy logó található. Van minimalista, aztán egyszerűen üres és befejezetlennek tűnő valami. Azt itt el kell mondani, hogy olyan cukik, kitettek egy QR kódot amin a sajtó anyag van ez sajnos nem működött így sajtóinformáció = 0!

 

Volt találkozónk Linda Jackson-nal aki a Peugeot márka igazgatója, ezen a megbeszélésen irtózatosan sokan voltunk 8 fő, lehet azért mert MIP találkozó volt de mi tisztelettel elfogadtuk a meghívást hiszen közvetlenül tőle érkezett. Mindezek után jött a Carlos Tavares találkozó. A Stellantis főnöke sok mindent tervez meglátjuk meddig s miben támogatja majd Macron mert együtt sok mindent bejelentettek.

 

 

Megtudhattuk a DS melyik piacon előzi meg az Audit? Ki nem találja, hogy ez a piac nem más mint Argentína!!!!!! A DS főnöke, Beatrice Foucher elmondta kérdésünkre, hogy ott egy erős francia kultúra uralkodik, ami segített a DS-nek elterjedni ilyen magas szinten, és azt jelenti, hogy a harmadik helyen áll a prémium piacon a Mercedes és a BMW után.

 

Gilles Vidal, a Renault dizájnigazgatója beszélt nekünk a SUV-k jövőjéről – elmondása szerint a cél az, hogy hasonlóan tágas belső tereket alakítsanak ki, miközben csökkentik az SUV-k külső lábnyomát, ami természetesen a hosszú tengelytávú lapos architektúrára is játszik, fő cél az elektromos autók.

 

Mi legalább találkoztunk fontos emberekkel, felvilágosító (és mulatságos) beszélni a Dacia tervezési igazgatójával, David Durand-dal és kollégájával, az Alpine márka testvérével, Marc Poulain-nel a funkciót felülmúló Alpenglow és a kifinomult Manifesto koncepciókról. Elismerik, hogy a vizuális hasonlóság teljes hiánya ellenére a kettő nagyon hasonlít a súlycsökkentésre, a hatékonyság maximalizálására és az alapvető funkciók biztosítására. „Szerintem van némi hasonlóság mindkét márkában: az, hogy elengedhetetlen, valódi érték. Inkább az életmód oldalán állhatunk a Daciánál, és sportolhatunk az Alpine-nál, de bizonyos értékek közösek” – mondta Durand. Valójában annyira gyakori, hogy – árulta el Poulain – mindkettőt „Kiáltványnak” hívták, amíg a két csapat meg nem mutatta egymásnak a végtermékeit.”

 

Összefutottunk még egy magyar nagy vezérrel, aki nem más mint a Shell főnöke. Ahogy a Shell sem szólt, hogy fontos bejelentése lesz hétfő-n amiről eddig semmi hír nem érkezett.

 

Erről ennyit eddig lesz folyt.köv.