Toyota Yaris Premiere Edition és GR Sport: városi kisautó csúcskivitelben

Az immáron két alkalommal is az Év Autója díjjal elismert Toyota Yaris modellfrissítéssel jelentkezik idén, az új modellpaletta csúcsmodellje pedig Premiere Edition névre keresztelt kivitel, amely a felszereltsége tekintetében a maximumot nyújtja, és kizárólag az új „Hybrid 130” hajtáslánccal elérhető, amely a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos rendszerének a Yarishoz elérhető nagyobb teljesítményű kivitele. A sportosabb formavilágot keresű ügyfelek számára a ugyanakkor a Toyota A GR Sport kivitelt szánja.

 

Az új Toyota Yaris Premiere Edition kéttónusú fényezéssel tűnik ki az utcaképből, amely az exkluzív, új Neptun kék színt kombinálja a kontrasztos, fényes fekete tetővel és oszlopokkal, valamint az új, 17”, fekete, csiszolt felületű keréktárcsákkal. A kék árnyalat az utastérben is visszaköszön: az üléskárpit öltései és a műszerfalat, valamint az ajtókat díszítő betéteken jelenik meg.  A Premiere Edition esetében a platina gyöngyfehér vagy a palládium ezüst kéttónusú fényezés jelent még újdonságot, a többi felszereltségi szinten pedig az boróka kék jelent meg friss árnyalatként. A kínálat más modelljeinél új, öt küllős könnyűfém keréktárcsák lettek elérhetők – ezüst színben az alacsonyabb felszereltségű modellhez, és csiszolt felületű kivitelben a jobban felszerelt változatok esetében modellhez. Az utastér is felfrissült, méghozzá egy új üléskárpit-mintával.

A sportosabb formavilágot kereső ügyfelek számára a GR SPORT verzió olyan stílusjegyeket kínál, amelyek a Toyota rendkívül sikeres, többszörös világbajnok motorsport csapata, a TOYOTA GAZOO Racing a szellemiségét idézik. A GR SPORT exkluzív, 18”, csiszolt felületű keréktárcsákat kapott, vörös díszcsíkokkal kiemelve, vörös kárpitozással és öltésekkel ellátott első sportülésekkel, sportpedálokkal, perforált bőr kormánykerékkel, valamint GR feliratokkal az üléseken, a start gombon és a kormánykeréken. A nikkelszürke külső szín szintén csak a GR SPORT változathoz érhető el. Az autó elején és hátulján GR SPORT jelvények villannak, az első hűtőrács pedig G-alakú mintázatot kapott a még látványosabb megjelenésért.

 

Kívül dinamikus, belül tágas

 

A Yaris megtartotta erőteljes, mutatós vonalait, amelyek megkülönböztetik riválisaitól, sportos profilja pedig energiát és dinamizmust sugároz. A stílus hűen követi mozgékony, kiegyensúlyozott kezelhetőségét és kiváló futóművét, amelyet a Toyota New Global Architecture részét képező GA-B platform minősége támaszt alá. Miközben a magasság és a hossz kompakt, az autó viszonylag nagy tengelytávval, valamint széles első és hátsó nyomtávval rendelkezik. Ez tágas utasteret és magabiztos úttartást eredményez. Az arányok ideálisak a városi utcákhoz és a szűk parkolóhelyekhez, rövid túlnyúlásokkal és kompakt, 10,4 méteres fordulókör (16” kerekekkel szerelt modellek). Az utastér minőséget és tágasságot sugároz, a „kevesebb több” megközelítéssel tervezve. A hangsúly az érzéki vonzerőn van, harmonikus vonalakkal és puha tapintású elemekkel, mint például a párnázott műszerfal és a filcből készült ajtópanel-betétek. Az elrendezést az alacsonyra húzott műszerfal, a széles középkonzol és a sportos, kis átmérőjű kormánykerék jellemzi.

 

Yaris: egy különleges sikertörténet

A Yaris a Toyota történetének egyik legsikeresebb modellje, amelynek globális eladásai 2023-ban átlépték a 10 milliós határt. Ez a teljesítmény azt mutatja, hogy ez a kisautó beváltotta eredeti ígéretét, miszerint a kompakt és célorientált megjelenést, ugyanakkor tágas belső teret kínáló autóként a B-szegmensbe is behozta a „nagy-kicsi” gondolkodásmódot. Az első generációs modell azonnal sikert aratott, az ezredfordulón Európában és Japánban is elnyerte az Év Autója címet. Az egymást követő modellek folyamatosan új mércét állítottak a teljesítmény és a technológia terén. A harmadik generációs Yaris például az első olyan autó volt a kategóriájában, amelyet öntöltő hibrid hajtással kínáltak. A folyamatos fejlesztések és a változó vásárlói preferenciák és prioritások mély megértése révén a Yaris továbbra is a csúcson maradt. Folyamatosan erős vonzereje és kategóriaelső tulajdonságai miatt a jelenlegi, negyedik generációs modell 2021-ben elnyerte az Év Autója díjat, ami a Yaris modell számára a második győzelem volt. A zsűri dicsérte a Yaris hibrid technológiáját a kifinomult vezethetőség, az alacsony károsanyag-kibocsátás és a megfizethető ár miatt – ami jól mutatja, hogy a Yaris vásárlók több mint 80 százaléka miért választja a hibrid hajtásláncot. A Yaris formatervezéséért, dinamikus teljesítményéért és kategóriaelső biztonságáért is elismerést kapott. Amikor 2017-ben a Toyota a saját motorsportrészlege, a TOYOTA GAZOO Racing színeiben visszatért a Rally Világbajnokságba, a Yaris modellre esett a választásuk, és azonnali sikereket ért el, amelyek négy gyártói bajnoki címben (három egymást követő) és öt egyéni bajnoki címben (négy egymást követő) csúcsosodtak ki. A sikeres Yaris World Rally Car által inspirálva a Toyota 2020-ban bemutatta az első tisztán teljesítményorientált GAZOO Racing sportkocsit, a GR Yarist. A sportautó megőrizte a márka innovatív technológiák úttörőjeként betöltött szerepét, és példátlan elismerést kapott a média és az autórajongók körében, azonnal modern klasszikussá válva. 2021-ben a Yaris család a Yaris Cross bevezetésével bővült, amely a Toyota kisautók terén szerzett gazdag tapasztalatát és know-how-ját egyesíti az innovatív SUV-tervezés és mérnöki tudás örökségével, hogy egy teljesen új, a mindennapi használatra tökéletesen alkalmas, de még több kalandot és még jobb vezetési élményt nyújtó modellt hozzon létre. Nem sokkal a bevezetés után a Yaris Cross bebetonozta helyét a többszörösen díjnyertes Yaris családban, amikor a World Car Awards szervezői a 2022-es világ városi autójának választották. Az új Yaris debütálásával párhuzamosan a Yaris továbbra is erős marad Európában, mint a legkelendőbb modell, amelyből 2023-ban mintegy 170.000 darab kelt el. Az új Yaris már elérhető Európában.