Grande Panda: A FIAT új globális modellje

  • A FIAT bemutatja az első képeket az új Grande Pandáról, amely az 1980-as évek Pandája által ihletett új család elsőszülöttje, egy kompakt autó, amely a világ minden táján kielégíti a vásárlók igényeit.
  • A Fiat Grande Panda a többenergiás platformon alapuló új, globális sorozat első modellje. Ezzel az új modellel megkezdődik a FIAT márka átállása a helyi gyártásról a közös platformon kifejlesztett globális kínálatra.
  • A Big Panda először Európába, a Közel-Keleten és Afrikába érkezik, és elektromos és hibrid változatban is elérhető lesz.
  • A Grande Panda 4 méternél rövidebb B-szegmensű járműként mutatkozik be, egyszerű vonalakkal és jól szervezett fedélzeti hellyel öt utas számára a kompakt térfogatának köszönhetően, amely tökéletes a családok kényelméhez és a mai városi mobilitáshoz.

A FIAT az egyik legrégebben működő autógyártó, több mint egy évszázados múltra visszatekintő globális márka, amely idén ünnepli fennállásának 125. évfordulóját. A FIAT története tele van sikerekkel, rekordokkal és vezető szereppel, mindig az ügyfeleket helyezi előtérbe. E fontos évforduló alkalmából a FIAT bemutatja az új Grande Pandát, és vásárlóinak világszerte egy új, globális modellt kínál, amely tökéletes a családok és a kortárs városi környezet számára.

Olivier Francois, a FIAT vezérigazgatója és a Stellantis globális piacvezető igazgatója a következőket mondta: „A FIAT 125. évfordulójának megünneplésének legjobb módja, ha elkezdjük írni a jövőnk első oldalait, kezdve az új Grande Pandával. A torinói Style Center által tervezett új FIAT autó az eredeti Panda értékeit testesíti meg. A márka globális jelenlétének megszilárdítása érdekében ez a kompakt autó egy globális platformra épül. A Grande Pandának köszönhetően a FIAT megkezdi az átállást a közös globális platformok felé, amelyek a világ minden régióját elérik, és az ebből eredő előnyöket átadják nemzetközi vásárlóinak. Valójában a Grande Panda ideális családok számára és városi mobilitáshoz minden országban… ez egy igazi FIAT!”

Az új család első modelljét, a Grande Pandát 2027-ig minden évben egy új jármű követi. Az új modellsorozatot úgy tervezték, hogy meghódítsa a világ utait és kiegészítse a márka kínálatát. A márka innovatív projektje ugyanazon a globális többenergiás Smart Car Platformon való járművek létrehozásából áll, amely a világ minden régiójában elérhető, és amely lehetővé teszi a márka számára, hogy különböző járműveket hozzon létre, amelyek megfelelnek ügyfelei egyformán eltérő igényeinek.

Fiat Grande Panda: Olaszországban tervezték a világ számára Az
Olaszországban, a torinói stílusközpontban tervezett Fiat Grande Panda egyedülálló kompaktságával kiemelkedik a többi B-szegmens autói közül, mindössze 3,99 méter hosszú, ami kevesebb a szegmens 4,06-os átlagánál. méter – és egyszerű vonalakkal, valamint kompakt térfogatának köszönhetően jól szervezett kapacitással jellemezhető. Az új modell akár öt személy szállítására is alkalmas, és tökéletes a mai családi élethez és a városi mobilitáshoz. A térfogat robusztusnak és strukturáltnak tűnik, eredetiségében erőt ad, míg a karosszéria dinamikus és éles kialakítását a nagyon feszes profilvonalak generálják. A Big Panda projekt célja, hogy lehetővé tegye a márka számára, hogy a tér innovatív és intelligens kihasználásával, a menő személyiséggel és a meglepetést okozó elemekkel a jövőbe vetítse magát.

Az új Fiat Grande Panda külsejét a strukturált vonalak és a puha, de határozott felületek különleges kombinációja jellemzi, amelyek kiemelik a robusztus kerékjáratokat. Ezenkívül az új Fiat Grande Panda „olaszsága” kitűnik az ikonikus és ironikus olasz dizájn révén, amely a szépség szinonimája. A kompakt élénk karosszériaszínekkel, például sárgával lesz elérhető.

Az elülső megjelenés kompakt kötetet tartalmaz, amely új, jellegzetes egyéniséggel rendelkezik. A precíz merőleges vonalak progresszív négyzethálós elrendezést zárnak be, amely gyorsított és erős grafikai mintát hoz létre, egyfajta pixelpontozást generálva, amely a fényes fekete felső hűtőrács közepétől a fényszórókig terjed.
A lökhárító alsó középső részén található csúszólemez az UV-hatást hangsúlyozza, az opálkockákból álló fényszórók pedig a Lingotto gyár homlokzati ablakaiból merítenek ihletet. Az eredeti fényjelzés mellett a nappali menetjelző lámpák irányjelzőkké alakulnak át, és megvilágítanak néhány kockát, amelyek sakktábla-mintázatba rendezett vízszintes pixelként jelennek meg.

Oldalról nézve a Fiat Grande Panda konfigurációja az 1980-as évek Pandájának robusztusságát idézi, az utastér és az üveg dinamizmusának köszönhetően tagadhatatlan vonzerővel. A karosszéria és az utastér ék alakú helyzetét a tetőrudak hangsúlyozzák, amelyek a legmagasabb látópontot hátrafelé mozgatják. A klasszikus Panda 4×4 előtt tisztelegve a Fiat Grande Panda ajtóin 3D nyomtatott domborműves betűk találhatók, amelyek tükrözik a környező környezetet és élénkítik az oldal alsó részét. Ezenkívül a robusztus „C” oszlop hűen reprodukálja a szögviszony összetéveszthetetlen dőlését a hátsó rész függőleges térfogatához képest. Az üveggrafikához fekete, négyzet alakú kitűző csatlakozik, segítve a lencseszerű és egyben szuggesztív hatást, négy sávká alakítva a négy FIAT betűt.

A robusztus kerékjárati ívek merész karaktert kölcsönöznek az autó hátsó részének, amit az ablakok dőlése is kifejez, a hátsó ablak általános elrendezése, a fényszórók és a csúszótalpok védelmező és stabil megjelenést és jó megjelenést biztosítanak a talajon. További tisztelgés az eredeti Panda előtt a fényes fekete kereten keresztül a Panda háromdimenziós betűivel, amely elem egyben növeli az autó hangerejét. Végül a 80-as évek geometriájának futurisztikus stílussal kombinált témájának megőrzése érdekében a 17 hüvelykes gyémántcsiszolású könnyűfém keréktárcsákat szemet gyönyörködtető és stilizált X dizájn erősíti.

A jelenből kiindulva az új Fiat Grande Panda új és különleges stílusnyelvén keresztül szeretné formálni a jövőt. A FIAT célja, hogy vásárlói számára a világ minden táján olyan egyedi autót biztosítson, amely összetéveszthetetlen dizájnján keresztül kifejezi a márka összes értékét.