Rekord profit és rekord nyereségesség az Opelnél a tavalyi évben

1,1 milliárd euros rekord nyereséggel zárta a tavalyi évet az Opel – lényegében két évvel azután, hogy a cég stratégiai terve, a PACE! napvilágot látott. Az Opel nyereségességi rátája (operating margin), 6,5 százalék lett, ami fél százalékkal meghaladja azt a szintet is, amelyet eredetileg csak 2026-ra (!) tervezett a vállalat vezetése. Michael Lohscheller, az Opel első embere erről azután beszél, hogy a PSA csoport közzétette 2019-es pénzügyi eredményeit:

 https://media.groupe-psa.com/en/groupe-psa-achieved-new-profitability-record-2019

A PSA csoport 6,3 milliárd Euro profitot ért el tavaly 8,5%-os nyereségességi ráta mellett, amely kiemelkedő eredmény az egész európai autóiparon belül is.

Visszatérve az Opelre, a cég a PACE! tervben meghirdetett valamennyi területen a vártnál jóval sikeresebb. A pénzügyi eredmények magukért beszélnek, a megígért „elektromosítás”, azaz az elektromos modellek piacra dobása a terveknek megfelelően folyik: tavasszal kerül a márkakereskedésekbe a Corsa-e és a Grandland X Hybrid4 modellje, az idén bemutatkozó Mokka utódnak is lesz teljesen elektromos változata és haszonjármű fronton is ez a trend: a Vivaro-e még az idén megjelenik. 2024-ig valamennyi Opel modell kínál vaalamilyen elektromos alternatívát. A PACE! tervben meghirdetett globális piaci jelenlét érdekében az Opel tavaly visszatért Oroszországba, most jelentette be, hogy ismét lesz Opel értékesítés Japánban és a márka több Dél-Amerikai piacot is célba vett.

Lohscheller arról is beszélt, hogy a PSA csoport és azon belül az Opel jó pozícióban van ahhoz, hogy teljesítse az Európai Unió által meghatározott 95 grammos CO2 kibocsájtási flotta átlagot. Jelenleg az Opel 15 olyan motor-váltó kombinációt ajánl különböző modellekben ügyfeleinek, amelyek 100 gramm/kilométernél kevesebb széndioxidot bocsájtanak ki, ezek közül nyolc a 95 grammot sem éri el. Tavaly a márka széndioxid kibocsájtási flotta átlaga 20 grammal csökkent (még elektromos autók nélkül), ami jelzi, hogy a hagyományos hajtásláncok fejlesztésével is hozzá lehet járulni az emisszió csökkentéséhez. A megújult Astra például több, mint 20 százalékos CO2, és ezzel együtt fogyasztás csökkentést tudott elérni.