DAYTONAI HÉTVÉGÉRE TELJES M ERŐVEL, CONNOR DE PHILLIPPI TESZTELI AZ ÚJ BMW M5 CS-T

Mingyárt itt a az a hétvége! Igen az a  Daytona24H! A BMW M GmbH bemutatta a BMW M5 CS-t (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 11,3 – 11,1 l / 100 km a NEDC szerint; 11,3 – 10,9 l / 100 km a WLTP szerint; kombinált CO 2 -kibocsátás: 258 – 253 g / km a NEDC szerint, 257 – 248 g / km a WLTP szerint *). 635 LE-vel a BMW M történelmének legerősebb autója. Ezen a hétvégén a BMW M5 CS a „BMW Endurance Challenge at Daytona” biztonsági autójaként vezeti a mezőnyt, amelyen a BMW M4 GT4 is szerepel. Connor De Phillippi (USA), a BMW Team RLL versenyzője tesztelte a BMW M5 CS-t.  

De Phillippi jól ismeri az M Power-et. 2019-ben a BMW works pilótájaként nyerte a Daytona 24 órás versenyt a BMW M8 GTE volánjánál. A hétvégén a BMW Team RLL és a BMW M8 GTE sorozat béli harmadik győzelme a GTLM osztályban. Mielőtt azonban a versenyautóba kezdett volna, De Phillippi egészen különleges élvezetet élvezett. Lehetőséget kapott arra, hogy tesztelje az első, az USA számára gyártott BMW M5 CS-eket, és benyomást szerezzen arról, milyen érzés vezetni az eddigi legerősebb M autót, hatalmas 635 LE-vel bír.

„Ezzel a kocsival valóban túlszárnyalta magát – köszönöm mindenkinek, aki részt vett a BMW M-ben” – mondta De Phillippi. „Az első kör is rendkívül lenyűgöző volt. Méretét tekintve hihetetlen, hogy a BMW M5 CS annyira mozgékony a szűk kanyarokban és kitűnően manőverezhető. ”

Ez a mozgékonyság annak a könnyű koncepciónak köszönhető, amelyet következetesen hajtottak végre a BMW M5 CS tervezésénél. Ez nagyjából 70 kilogramm megtakarítást tett lehetővé a BMW M5 versenyhez képest (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 11,3 – 11,1 l / 100 km a NEDC szerint, 11,3 – 10,9 l / 100 km a WLTP szerint; kombinált CO 2  -kibocsátás: 259 – NEDC szerint 254 g / km, WLTP * szerint 259 – 249 g / km *). Az exkluzív különkiadású BMW M5 mindössze 3,0 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km / h-ra, 10,3 másodperc után pedig 200 km / h-t ér el. A végsebesség 305 km / h (elektronikusan korlátozott). „Véleményem szerint ennek az autónak minden részlete a legmagasabb motorsport-előírások szerint készült” – jegyezte meg De Phillippi.

Az autó nagyon szépen mutat a versenypályán. Daytonán biztonsági autóként lép pályára a Michelin Pilot Challenge versenyen.

A BMW M5 CS fejlesztésekor alkalmazott megközelítés szerint az autó nemcsak tökéletesen illeszkedik a versenypályához, hanem a mindennapi használatra is. De Phillippi ítélete szerint a küldetése megvalósult. „Ez az autó a mindennapi használhatóság és a sportautó végső kombinációja. A tér és a kényelem lehetővé teszi, hogy bármit magával vihessen. Szeretem például a BMW M5-öt, mert elegendő hely van a kerékpáromnak és a poggyászomnak, anélkül, hogy fel kellene áldoznom a sportosságot. Egy szempillantás alatt az autó bármikor készen áll a versenypályára. ”

A BMW M5 CS egyedülálló vezetési élményét az M karbon ülések tekintetében 4 található amiben ki élvezhetik az M5 képességeit. Az M Alcantara kormánykerék 12 órás, piros háttérrel ellátott középső perforációja klasszikus versenyautó, míg a váltókarok szénből készülnek. A kormány igazán jól fogható, és a váltókarok, és a karbon ülések igazi élvezetet nyújtanak a versenypályán” – mondta De Phillippi.

Visszatérve a versenyautó pilótafülkéjébe, De Phillippi a BMW M8 GTE-vel együtt harcolni fog a győzelemért a BMW M8 GTE-vel a hétvégi Daytona 24 órájában.