2023-as Magyar Nagydíj

Az Alfa Romeo F1 Team Stake a tegnapi erős kvalifikációs teljesítmény csúcsáról a Magyar Nagydíj nehéz futamának kihívásába lépett, mivel a csapat nem tudott tovább építeni a szombaton mutatott masszív teljesítményre. Az ötödik helyről rajtoló Zhou Guanyu fékrendszer-stratégiájának hibája volt, ami meghibásodást okozott a motor oldalán, és súlyosan veszélyeztette a verseny rajtját, elvesztette kulcspozícióit a nyitókörben, és öt másodperces büntetést kapott a Daniel Ricciardóval való szerencsétlen ütközésért, mielőtt a 16. lett. Az események végül csapattársát, Valtteri Bottast is érintették, aki elvesztette a terepet, amikor elkerülte az elöl haladó Zhou-t, és keményen küzdött, hogy visszamásszon a rajtrácson, végül a 12. helyen végzett.

Vasárnap a Hungaroringen az Alfa Romeo F1 Team Stake-nek: a csapat most újra összeáll, és elemzi a mai eseményeket, miközben Spa-Francorchampsba tart, ahol a második és egyben utolsó állomása lesz, és a Forma-1 előtti utolsó futam a nyári szünetbe vonul.

Alessandro Alunni Bravi, a csapat képviselője: „A tegnapi kvalifikációs teljesítmény után természetesen csalódottak vagyunk, amiért nem alakítottuk át mindkét autó jó rajtpozícióját duplapontos célba; Az ehhez hasonló alkalmakat nem lehet kihagyni, ezért alaposan át kell mennünk, mi történt ma. Zhou autójának fékrendszeri stratégiája hibázott a rajtfolyamat során, ami végül nemcsak az ő versenyét, hanem mindkét pilótánkat is veszélyeztette. Zhou 11 pozíciót veszített közvetlenül az első kanyar előtt, majd fékezés közben elütötte Ricciardót, amiért öt másodperces büntetést kapott, amit az első boxkiállás során hajtott végre. Valtterinek már az elején elkerülnie kellett Zhou-t, így fontos pozíciókat vesztett, és nem sikerült visszaszereznie. Mindez azt eredményezte, hogy mindkét autó eleve az első tízen kívül volt: agresszív stratégiával próbáltunk talpra állni, korábban Mediumról Hard gumira váltottunk, és megpróbáltuk alábukni az előttünk haladókat, de végül nem volt elég tempójuk ahhoz, hogy visszakapaszkodjunk az első tízbe. A mai eredmény felkavaró a csapat számára, de van legalább egy jelentős pozitívum a hétvégéből: az összesített teljesítményünk javult az előző versenyekhez képest, és ezt magunkkal kell vinnünk, amikor jövő héten Spába indulunk, a nyári szünet előtti utolsó versenyre.”

 

Valtteri Bottas (77-es autószám):
Alfa Romeo F1 Team Stake C43 (02-es alváz/Ferrari)
Verseny eredménye: 12.
Leggyorsabb kör: 1:23.651 (42. kör)
Gumiabroncsok: Használt közepes (9 kör) – Használt kemény (31 kör) – Használt kemény (29 kör)

„Jó esélyünk volt arra, hogy egy erős kvalifikációt pontokká alakítsunk, de sajnos a versenyünk az első körben, közvetlenül a rajt után kompromittálódott. Az előttem ülő Zhou-nak problémái voltak a fékrendszer stratégiájával, így meg kellett mozgatnom őt, elvesztve a lendületet. Ráadásul az összes lágy gumival induló autó gyorsan elhaladt mellettünk. Összességében a tempónk nem volt olyan jó, mint tegnap, és ez nem igazán tette lehetővé, hogy visszakapaszkodjunk a mezőnyön. Van egy pozitívum, amit magunkkal viszünk Belgiumba, szombaton még valamit kibontottunk a csomagunkból, szóval minden bizonnyal megvolt a lehetőség, és erre fogunk építeni. Természetesen Spa egy teljesen más pálya lesz, de ezen a héten keményen fogunk dolgozni, hogy megtaláljuk a megfelelő konfigurációt a további fejlődéshez és azonnali visszarúgáshoz.”

Zhou Guanyu (24-es autószám):
Alfa Romeo F1 Team Stake C43 (03-as alváz/Ferrari)
Verseny eredménye: 16.
Leggyorsabb kör: 1:23.743 (12. kör)
Gumiabroncsok: Használt, közepes (10 kör) – Használt kemény (28 kör) – Használt kemény (31 kör)

„A tegnapi eredmény miatti lelkesedés a feje tetejére állt, és tagadhatatlan, hogy a mai nap nagyon kiábrándító volt. Még össze kell gyűjtenünk minden információt arról, hogy pontosan mi is történt a rajtnál: teljes gázon voltam, majd hirtelen valami elromlott, és újra meg kellett csinálnom az egész eljárást, csak a megfelelő indulás érdekében. Ezt azonnal kivizsgáljuk, hogy elkerüljük az ismétlődéseket a jövőben. Ennek ellenére a versenyünk nagyjából ezzel a pillanattal véget ért: a rajtrács végén voltunk, nem sok esélyünk volt visszamászni. Pozitívumként levonható a hétvége, hogy jó érzés volt tegnap ilyen szilárd kvalifikációs teljesítményt teljesíteni, mindkét autóval a Q3-ban, annak megerősítéseként, hogy a Silverstone-ban hozott fejlesztések jó irányba visznek bennünket, és van még lehetőség a feloldásra. Remélhetőleg Ha előre haladunk, versenyképesebbek leszünk az egész hétvégén. Ezt a lendületet továbbvisszük Spa-ra, és arra törekszünk, hogy gyorsan visszakapaszkodjunk, és tovább építsük a szombati lendületet.”